Masina cu aer comprimat

Se pare ca francezii au descoperit o alternativa la benzina, masina cu aer comprimat.

Compania franceza MDI a prezentat la Salonul Auto de la Geneva un automobil ecologic care functioneaza cu aer comprimat.
La acest salon auto au fost prezentate multe modele ecologice, printre acesta aflandu-se si modelul MDI AirPod, alimentat cu aer.
Motorul cu aer comprimat dezvolta maximum 4 kW (5,5 CP), asa incat MDI AirPod poate fi condus şi fara permis. Rezervorul pentru aer comprimat are 175 de litri, iar autonomia maximă în ciclu urban este de 220 km, in conditiile în care „alimentarea” dureaza doar 1,5 minute la statiile speciale de reincarcare, deoarece aceaste statii ofera aer comprimat la presiune mare.
Rezervorul de aer comprimat poate fi reumplut si cu ajutorul unui compresor alimentat de la priza.
Daca soferul decide sa incarce rezervorul cu ajutorul unei prize electrice, vehiculul va folosi compresorul de la bord pentru a reumple rezervorul cu aer comprimat. Aceasta incarcare dureaza opt ore, deoarece compresorul este de dimenisiuni mici.
Datorita parteneriatului cu firma indiana Tata Motors, responsabila pentru cea mai ieftina masina din lume, Tata Nano, dar si foarte interesata de tehnologiile nepoluante cat mai ieftine, costul deplasarii cu un asemenea autovehicol va fi de 1 euro / 100 km şi zero emisii CO2.
Caroseria pe 3 roti si configuratia spatiului interior la acest model, sunt cam ciudate. In partea din fata se afla soferul, iar in spatele lui pot sta 3 persoane , dar cu spatele catre sensul de mers. Eu zic ca este cam aiurea, mai ales ca volanul lipseste, fiind inlocuit de joystick-uri.
Pretul modelului MDI AirPod este in jur de 2000 euro.
Adaug cateva imagini cu „ciudatenia” (in sensul frumos), unde se poate descoperi designul parca prea futurist.
MDI AirPodalimentare-MDI AirPodMDI AirPod1MDI AirPod_1MDI AirPod-interior

2 Raspunsuri la "Masina cu aer comprimat"

  1. Potropopu Vasile   20 aprilie 2014 at 9:07

    Foarte interesanta evolutia motorului de-a lungul timpului, de la motorul cu aburi (aer cald), la motorul cu aer sub presiune (aer rece). oare ce mai urmeaza?

    Răspunde
  2. 60kell   20 aprilie 2014 at 9:24

    Intradevar, oare pana unde se va ajunge cu stiinta in domeniul auto ?!!

    Răspunde

Adauga comentariul

Adresa de email nu va fi publica.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.