Aer sau azot in anvelope rulota, consider ca este un subiect binevenit in blog si care poate interesa pe posesorii de rulote. De ce doresc sa scriu acest articol? Deoarece consider ca este bine sa se stie, nu doar ce se aude de la unul, sau de la altul, mai mult sau mai putin informat. Am tot neglijat sa postez despre acest subiect, chiar si dupa ce s-au postat cateva ย topicuri in forum, care fac referire la cateva „peripetii” si in care discutia este despre anvelope rulota, asa ca m-am decis sa scriu cateva randuri.
Recomandarea pe care o fac, este ca anvelope rulota sa fie umplute cu azot, nu cu aer. Nu scriu cum ca aerul nu ar fi bun, doar precizez ca o data umplute cu azot, uzura va scade, iar o explozie a unui cauciuc este mai putin probabila.
De ce?
Fiindcaย ย atunci cand se utilizeaza azot, condensul este redus in interiorul anvelopei, aceasta datorandu-se faptului ca nu exista aproape nici o umiditate (oxigen), iar acest lucru va duce la o mai putina uzura in timp si reduce semnificativ ruginirea jantelor. Trebuie stiut faptul ca azotul este mai rece decat aerul, cresterea valorii de supraincalzire a cauciucului ย fiind redusa. O roata care detine azot in interior, va avea capacelul de culoare verde.
Principalul dezavantaj al azotului este ca acesta este mai scump decat aerul. In Olanda exista statii care incarca cu azot rotile, iar pretul este aproximativ 5 euro pentru o roata. Este mult, putin! Nu stiu, deoarece nu fac eu diferentierea.
Aer sau azot
Ce am mai aflat, este ca se poate incarca cu aer peste azot, aceasta nefiind o problema, iar ca azotul nu este periculos absolut deloc. Elย este incolor, inodor, nu este toxic si nu poate arde.
De retinut: anvelopele unei rulote au nevoie de presiuni mai mari decat cele ale unei masini.
Presiunea in anvelope trebuie sa fie de 3,0 pana la aproximativ 4,5 atmosfere.