Afla incredibila evolutie a carligului de remorcare!

La prima vedere montarea unui carlig pare a fi un simplu moft, dar in cele ce urmeaza iti voi prezenta cat de util poate fi acest accesoriu auto care este din ce in ce mai cautat.
Principalele sale caracteristici sunt urmatoarele: sa fie rezistent, usor de atasat/detasat, sa respecte normele rutiere privind circulatia pe drumurile publice la nivel national si european, sa poata fi montat fara modificari asupra structurii de rezistenta a masinii si nu in ultimul rand sa aiba o sarcina de remorcare cel putin egala cu sarcina maxima remorcabila inscrisa in certificatul de inmatriculare al autoturismului. .

Atat utilitatea cat si designul dispozitivelor de tractare au evoluat, ele adaptandu-se nevoilor din viata de zi cu zi.
Astfel, intre modelele initiale si cele comercializate in prezent, diferentele sunt semnificative.
In cadrul acestui articol iti voi prezenta un scurt istoric al dispozitivelor de remorcare.

Variante rudimentare

In urma cu cateva sute de ani nu existau automobile, animalele fiind folosite pentru transportul atelajelor, cu acestea putand fi transportate productiile agricole, lemnele de foc, persoanele si asa mai departe. Aceste dispozitive erau confectionate din lemn.
In perioada urmatoare s-a descoperit ca franghiile din piele tabacita erau mult mai rezistente. Ingeniozitatea si-a spus cuvantul, ele evoluand o data cu nevoile si dorinta de a transporta o cantitate cat mai mare de marfuri.

In perioada urmatoare a fost incercata o larga varietate de tipuri de dispozitive de remorcare, pana in secolul XIX, perioada in care industria automobilistica s-a dezvoltat extrem de mult.
O data cu aceasta, au inflorit si industriile conexe aici fiind incluse productia de piese si accesorii auto si transportul de marfuri.
Aceste doua industrii conexe sunt principalele catalizatoare ale aparitiei carligelor de remorcare pentru autoturisme.

Variante intermediare

In secolul XIX, o data cu aparitia automobilului se inregistreaza si primele sisteme moderne de remorcare. Acestea erau confectionate din bride metalice cu ajutorul fierarilor locali.
Sistemul de prindere avea la baza prinderea bridelor cu ajutorul unui bolt.

In 1917, Glenn Curtiss, unul dintre pionerii aviatiei americane a patentat un sistem de remorcare atasat pe roata de rezerva a automobilului.
In cel de-al doilea razboi mondial, armata SUA s-a implicat in dezvoltarea acestui tip de carlig, aducandu-i modificari semnificative, el fiind utilizat pentru transportul echipamentelor militare de mare tonaj.

Forma finala este obtinuta abia 25 de ani mai tarziu, in jurul anului 1965, acest sistem de remorcare fiind folosit in prezent pentru transportul remorcilor atasate camioanelor de mare tonaj, el putand tracta pana la 100 de tone.

La inceputul anilor 1920, in paralel cu dezvoltarea proiectului elaborat de Curtiss, Frank Zaglemeyer patenteaza un alt sistem de remorcare ce includea o bila pe care se atasa cupla de remorcare.
Fiind mult mai simplu de utilizat si avand o greutate redusa, acest sistem a fost adoptat cu rapiditate de catre industria autoturismelor usoare, el fiind folosit si in prezent sub denumirea populara “gat de lebada”.

1998-prezent

In anul 1998, UE s-a implicat in mod direct in reglementarea normelor in vigoare privind siguranta circulatiei pe drumurile publice, elaborand Directiva 94/20/EC .

Aceasta directiva impune standarde ISO, astfel, pe langa multe alte criterii, s-a stabilit ca diametrul bilei de remorcare sa fie 50 mm, dimensiune adoptata de majoritatea tarilor din lume, exceptand SUA, unde diametrul bilei s-a stabilit ca trebuie sa aiba o dimensiune de 70 mm.

Inovatia fiind parte din lumea moderna, si-a facut pe deplin simtita prezenta si in domeniul auto, ca dovada marii producatori s-au lansat intr-o competitie pentru un nou sistem de propulsie bazat pe energia electrica.
Asadar, energia electrica devine un factor important in aceasta industrie.
Acest lucru se reflecta si in domeniul accesoriilor auto, drept urmare din simpla brida metalica folosita in urma cu mai bine de un secol pentru remorcare, carligele pot fi regasite si in varianta electrica, ele putand fi actionate prin simpla apasare a unui buton.
Regasim piese si accesorii pentru acestea cum ar fi accesorii pentru kituri de remorcare precum priza si reductie de priza, cablu special de lungimi diferite, mufe si module etc.

carlig-remorcare

 

Lasa un raspuns

Adresa de email nu va fi publicata.