Ce trebuie sa stim despre cureaua de accesorii

Ce trebuie sa stim despre cureaua de accesorii, cunoscuta si sub numele de cureaua serpentina, insa pe teritoriul tarii noastre se foloseste mai frecvent termenul de curea de accesorii.

Dupa cum spune si denumirea, cureaua de accesorii are rolul de a actiona fiecare dintre accesoriile motorului (precum compresorul de aer conditionat, alternatorul, pompa de servodirectie). In cazul in care aceasta curea de accesorii incepe sa scoata zgomote, este necesar sa fie schimbata. Atunci cand functioneaza in mod corect, ea nu trebuie sa se auda.

Cureaua de accesorii este realizata din cauciuc prevazut cu nervuri si, ca orice astfel de piesa are tendinta de a se uza. Ideal ar fi ca aceste piese sa fie schimbate inainte de a fi afectate de procesul de uzura. Schimbarea curelei de accesorii se poate face intre 60 000 si 150 000 de km, insa fiecare producator indica cu exactitate momentul in care cureaua de accesorii trebuie schimbata.

Ce trebuie sa stim despre cureaua de accesorii

curea de accesorii care functioneaza corect nu scoate zgomot. In conditiile in care incepe sa se auda un zgomot, inseamna ca aceasta curea trebuie schimbata. Zgomotul poate fi sub forma de scartait sau de suierat. Specialistii recomanda ca atunci cand se inlocuieste cureaua de accesorii sa fie inlocuita si rola intinzatoare. In caz contrar, este posibil ca rola sa fie defecta, caz in care vei fi nevoit sa achiti din nou costul procedurii de inlocuire a acestei piese.

Zgomotul emis de cureaua de accesorii poate fi determinat fie de procesul de uzura, fie de depunerea de ulei sau apa la nivelul suprafetei curelei. Daca lichidul depus la suprafata curelei este apa, nu este nicio problema. In cazul in care lichidul este reprezentat de ulei, cureaua trebuie schimbata.

Cum recunoastem o curea care urmeaza sa cedeze?

O curea care urmeaza sa cedeze va fi usor de recunoscut, ca urmare a faptului ca suprafata acesteia va prezenta modificari precum crapaturi sau va fi discontinua. Chiar daca aceasta curea se rupe, trebuie sa stim ca urmarile nu sunt atat de drastice ca in cazul in care se rupe cureaua de distributie. In cazul in care aceasta curea se rupe, este indicat sa o indepartam, pentru a nu interfera cu activitatea anumitor componente auto.

Daca aceasta curea s-a rupt, trebuie sa stii ca nu vei mai avea aer conditionat, servodirectie, dar si ca bateria nu va mai fi incarcata de catre alternator. Din acest motiv este indicat sa te prezinti intr-un service auto pentru a rezolva problema. In conditiile in care cureaua s-a rupt, va fi folosita bateria direct, ceea ce inseamna ca va fi suprasolicitata si nu va putea sa ofere cantitatea de curent necesara autoturismului pentru mult timp.
Ce trebuie sa stim despre cureaua de accesorii

credit foto: dailydriven.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.