Cu rulota in trafic, sau despre cum trebuie sa fie comportamentul unor soferi rulotisti incepatori care tracteaza o rulota pentru prima data. Doresc sa fie o postare dedicata rulotisti incepatori, fiindca ei sunt cei care mereu se tem intotdeauna de o prima deplasare cu rulota.
Scriu „se tem”, fiindca nu putine au fost cazurile cand am vorbit cu cei care doreau sa achizitioneze o rulota, iar din discutiile purtate s-a inteles aceste aspecte. Sunt constient ca multora dintre noi li se par lucruri banale, dar trebuie gandit ca toti am avut un inceput o teama candva, legata de asemenea situatii, fiindca nimeni nu se naste invatat.
In primul rand, trebuie cunoscut faptul ca pentru oricare deplasare facuta cu rulota in spate, soferul isi asuma unele riscuri. Sunt riscuri care pot consta fie in deterioarea motorului vehiculului tragator, fie distrugerea rulotei din cauza neadaptarii la conditiile din trafic si chiar a nerespectarii unor simple criterii. Am mai scris in blog cateva de articole din care sa se poata trage concluzii.
Oricare sofer rulotist incepator trebuie sa inteleaga ca o fortare a motorului nu duce intotdeauna la o realizare dorita. Mereu, o deplasare se face prin o ascultare a „sunetul motorului” masinii pentru adaptarea la mers. Pentru o rulare pe un drum plan, fara prea mari suisuri si coborasuri, nu sunt multe recomandari ce trebuie specificate unui sofer aflat la inceput de drum cu o rulota in spate.
Insa, in afara de sfaturile efectuarii unei depasiri, ce sunt explicate mai jos, ca un prim sfat pentru o deplasare in panta, este bine de stiut ca trebuie folosita o treapta inferioara. Este cea care permite un mers cu o viteza constanta, fara a se abuza de puterea motorului. O turatie fortata, fara a se asculta motorul, nu face altceva decat sa provoace probleme, iar deplasarea cu rulota sa fie facuta sub un total stres.
La coborare pe o distanta ceva mai lunga, este recomandat sa se foloseasca frana de motor, fiindca datorita inertiei, sistemul de franare al rulotei va actiona automat franele lui. Astfel se elimina o supraincalzire a franelor vehiculului tragator.
Insa trebuie luat in calcul si faptul ca o deplasare facuta pe distanta mare la o coborare, poate da nastere la o deterioare datorita supraincalziri sistemului de franare al rulotei. Se recomanda pauze in parcari, care sa permita racirea in timp, nu fortata, a dispozitivelor de franare, dupa care deplasarea poate sa continue. Exista cateva de trasee, gen Transalpina, sau Transfagarasan, pentru care se pot lua in calcul aceste recomandari.
Cu rulota in trafic
Un alt aspect extrem de important, este efectuarea unei depasiri in momentul cand exista o rulota in spate. Datorita obisnuintei, multi soferi rulotisti incepatori executa o depasire normala, fireasca, dar la care neglijeaza faptul ca lungimea ansamblului, format din masina plus rulota, este mai mare.
In momentul cand se face o depasire cu rulota, ea trebuie sa fie facuta in larg, pe o distanta ceva mai lunga, iar revenirea pe banda initiala sa fie intotdeauna ย facuta cu ajutorul oglinzilor suplimentare. Trebuie luat in calcul sa nu existe posibilitatea de a taia calea vehicului care se afla in mers si care este bineinteles depasit.
Exista mereu tendinta ca un rulotist incepator sa nu i-a in calcul acest lucru, iar cateodata, urmarile pot fi destul de serioase. Am intalnit un astfel de aspect cu un tip din Caracal, care l-am ajutat sa cumpere o rulota din Olanda si dupa care am facut impreuna intoarcerea spre casa, amandoi cu cate o rulota in spate.
Numai ca, amicul meu, la un momenta dat, a depasit un TIR, dupa care reintrat pe prima banda taindu-i practic calea. Bineinteles ca soferul TIR-ului a fost atent si a franat, insaย claxoanele si flesh-urile farurilor, m-au facut sa urmaresc in oglinzi greseala facuta de colegul cu rulota.
Am scris mai multe despre astfel de situatii in articolul Catre Olanda-cu bune si cu rele.
Motivul pentru care am decis sa scriu acest articol, a aparut in urma unei discutii avute cu un cititor din Brasov. Este o persoana pe care nu o cunosc personal, dar care mi-a mentionat telefonic ca a citit cam tot ce este postat in blog si nu a descoperit sfaturi despre cum se face o depasire cu rulota in spate.
Este cel care mi-a sugerat sa fac cateva de astfel de recomandari, in speranta ca vor mai exista si alti rulotisti incepatori la inceput de drum si carora unele sfaturi sa-i ajute despre cum se face o depasire cu rulota sunt binevenite. Din discutia purtata am inteles ca a patit ceva asemanator cu patania amicul meu din Caracal, numai ca evenimentul s-a intamplat pe ruta Brasov-Sibiu.
In final, fac recomandarea de a se „rasfoi” acest blog si cu siguranta se vor descoperii articole care au menirea de a indruma si sfatui pe cei care doresc sa afle postari dedicate rulote.
Drumuri bune tuturor!
Totodata, prin acest articol din blog,ย fac invitatia de abonare la canalย Youtube BlogRulote. Mereu se pot urmari filmari cu sfaturi si recomandari, dar mai ales videoclipuri dedicate prezentarilor de rulote second hand si rulote noi.
Peย Facebook ai dat Like? Poate nu dai!!ย ๐