De unde alimentezi cu carburant, articol din blog rulote in care se poate descoperii parerea fiecaruia despre calitatea motorinei, benzinei si chiar a GPL-ului. Carburantul pe care-l folosim zi de zi pentru a alimenta autovehiculul, constituie un rol foarte important pentru performante, dar mai ales pentru prelungirea duratei de viata a masinii.
Acest articol nu doreste sa evidentieze sau sa recomande preturile carburantul folosit, numai ca, fiecare dintre noi este posibil sa se fi intalnit cu o situatie in care sa descopere ca „mersul masini” sale este schimbat cateodata. Combustibilul adecvat masinii poate fi identificat si cu ajutorul recomandarilor oferite de catre producatorul masinii.
Dar exista si mecanici cu experienta pe care i-am intalnit, cei care au vazut destul de multe masini cu probleme cauzate de folosirea unor carburanti de slaba calitate, si astfel pot face unele recomandari. Tipul de carburant folosit la alimentare conteaza cu atat mai mult in situatiile in care se doreste ca masina sa aiba performante sporite pe drum, dar si un consum rezonabil.
Deoarece personal, am intalnit situatii in care combustibilul cu care am alimentat mi-a creat cateva probleme, am decis ca un astfel de articol sa apara in acest blog rulote. Consider ca o mai buna cunoastere, de catre cei care alimenteaza de la diferite statii Peco din tara, nu face altceva decat sa aduca un plus bunei functionari a unei masini. Astfel am decis sa creez si un sondaj la finalul acestui articol, care sa determine pe fiecare sa faca o alegere.
Dar inainte de a vota fiecare, este bine sa se cunoasca cateva realitati pe care le-am trait.
Incerc sa detaliez cateva din situatiile pentru care am fost nevoit sa renunt la doua staii de alimentare cu carburant, Lukoil si Petrom. Trebuie sa mentionez de la bun inceput ca realizez foarte multi kilometri, mai ales spre Olanda, asa cum probabil multi dintre cititorii acestui blog cunosc.
De unde alimentezi cu carburant
Am detinut cu ceva vreme in urma, pana acum 2 ani si ceva, un Volkswagen Passat diesel din 2000, 1,9 cm³ si 116 CP. Alimentam la acea perioada, in majoritatea weekend-urilor, de la o statie Lukoil, pe motivul ca motorina aditivata avea pretul celei standard pe perioada de weekend.
Insa, am fost complet dezamagit cand, la un moment dat, nu am putut sa intru intr-o depasire, iar fumul care iesea pe esapament in momentul fortarii motorului, era extrem de mult. Chiar daca am avut si am prieteni care imi recomanda o statie Peco Lukoil, nu vreau sa mai aud de asa ceva. Din acel moment, am renuntat la aceasta statie Peco si asa va ramane.
In momentul de fata detin tot un Volkswagen Passat diesel, dar din anul 2012, motor 1968 cm³ si 170 CP. De curand, intorcandu-ma din Germania cu o remorca, am alimentat cu peste 40 litri de motorina la iesirea de pe autostrada Nadlac-Lugoj, de la o statie Petrom. Mare mi-a fost mirarea cand am descoperit ca incepeam sa „ma rog” de masina ca sa pot intra intr-o depasire. Am realizat ca mersul ei se schimbase, am tras cateva injuraturi in sinea mea si mi-am vazut de drum. A doua zi, am alimentat motorina din Craiova, de la o statie Rompetrol, iar masina si-a revenit la normal.
Am omis sa scriu faptul ca, din momentul cand am renuntat la Lukoil, am devenit client fidel al celor de la Rompetrol, statie Peco mama, nu Partener. Am fost si sunt extrem de multumit de motorina Efixs si nu cred ca voi renunta usor la un astfel de carburant. Este cel care da putere motorului si, ce este important pentru mine la drumurile lungi, pe langa putere, ofera si un consum de combustibil mai mult decat rezonabil.
Asadar, voteaza o statie Peco de unde alimentezi cu carburant, dar totodata te invit sa faci si un mic comentariu legat de alegerea facuta. Intotdeauna, o mai buna cunoastere, asa cum am scris mai inainte, duce catre cele mai bune alegeri.
De unde alimentezi cu carburant
Pe Facebook ai dat Like? Poate nu dai!! 😉
Aceeasi aventura am avut si eu… Nu mai alimentez niciodata de la Lukoil, probabil cea mai proasta motorina, am patit-o cu doua masini, una pe benzina (BMW E36/1995, 1.8ti) si alta pe motorina (Audi A4/2005/2.5TDI, 2 injectoare…). La fel, acum alimentez numai la Rompetrol, statie, nu Partener (doar daca sunt relativ recent deschise) si rareori Petrom (sau OMV…).
Multumesc pentru comentariul facut!
Am obiceiul sa iau regulat la canistră omologata iar mai apoi compar mostrele transferate în sticle de Aqua Carpatica de o.5 L.
Culoare și olfactiv, plus vizual după depuneri.
Înainte de război Rompetrol 55 era cea mai tare.
Acum însă nu mai e așa, OMV Max Motion le bate pe toate din toate punctele de vedere.
In rest Petrom, Mol, Socar – cam la fel, funcție de lot, iar Luk rămâne lanterna rosie in special la mostrele vechi uitate in garaj mai multe luni „excelând ” in ceea ce privește depunerile de sedimente.