Deplasare in panta cu rulota

Deplasare in panta cu rulota, doresc sa fie un articol care sa vina in ajutorul posesorului de rulota, mai putin experimentat si care doreste sa descopere cat mai multe.
Scriam prin primavara anul trecut, despre Deplasare cu rulota si aduceam in discutie cateva caracteristici ce trebuie luate in seama.

Acum, am zis sa impartasesc si celor mai noi in materie de deplasare cu rulota trasa de un vehicul, despre cum sa faca atunci cand sunt nevoiti sa urce o panta ceva mai lunga si abrupta, situatie intalnita mai ales in deplasarile off-camping, dar si in alte imprejurari.
Scriu acestea, fiindca tendinta multora este de a accelera si de a distruge ambreiajul, gandirea de moment fiind ca trebuie fortat vehiculul pentru a face fata momentului. Total gresit!

ambreiajSfatul meu este sa nu se forteze motorul prin turatii mari si la comenzi severe ale ambreiajului in momentul demararii, ci prin incercarea de a urca  in zig-zag, prin virari stanga-dreapta, in limita unor turatii normale ale motorului si lucrat cu ambreiajul, pentru o asemenea deplasare.
Mare atentie insa, de a nu se vira de asa natura sa se ajunga la atingerea in colturi a rulotei de vehiculul ce trage.

urcare-panta

Aceasta metoda se poate aplica si in situatia cand pe terenul de deplasare este crescuta iarba, exista portiuni mlastinoase (namol), sau chiar atunci cand se coboara o panta abrupta, pentru a nu solicita frana la maxim, prin coborare cu frana de motor.

Toate acestea se pot realiza in functie de experienta fiecaruia, o experienta care se castiga in timp si la care se poate adauga zicala ce nu ocoleste pe niciunul, “nimeni nu se naste invatat”.
Drumuri bune tuturor!

3 Comentarii la "Deplasare in panta cu rulota"

  1. Cristian   10 mai 2018 at 7:32

    Nu vreau sa fiu rau dar… Panta este cea ce cobori. Rampa este ceea ce urci. Sfaturile date sunt pentru rampa. Sincer eram interesat daca in panta (coborare) pot fi probleme

    Răspunde
  2. Cristian   10 mai 2018 at 12:49

    Explicatii ale indicatoarelor de rampa si panta data in legislatia pentru circulatie.
    Cand fac o afirmatie o si sustin. Rampa e urcare panta e coborare.
    “Procentul 10 % indică cu câţi metri drumul urcă sau coboară faţă de nivelul bazei pe o distanţă de 100 m.
    De regulă cu viteza cu care se urcă rampa , se coboară şi panta . Pe un drum în rampă dacă banda
    de circulaţie a celui care urcă se îngustează datorita unui obstacol imobil , vehiculele care urcă au prioritate coborire urcare cu faţă de cele care coboară . În această situaţie înainte
    periculoasa inclinare mare de a trece banda pe destinată circulaţiei din sens invers conducătorii auto trebuie să se asigure că cel care vine din sens invers a redus viteza şi a oprit.
    Ocolirea obstacolului nu este considerata depasire.
    Stationarea este interzisa in rampa si panta, oprirea, intoarcerea si mersul inapoi sunt interzise 50 m inainte si dupa varful rampei (din cauza vizibilitatii reduse), depasirea este interzisa cu 50 m inaintea virfului de rampa.”

    Răspunde
    • Viorel C.   10 mai 2018 at 13:13

      Multumesc pentru indicatii!
      Am schimbat cuvantul in articol.

      Răspunde

Adauga comentariu

Your email address will not be published.

* Citeste textul de mai jos

*

Sunt de acord

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.