Deplasare si tractare cu rulota

Adaug cateva aspecte despre care consider ca trebuie sa se tina cont atunci cand se face, de catre cei neinitiati, o deplasarea cu masina atunci cand se tracteaza rulota si cred ca sunt binevenite pentru multi cei care inca nu au facut o astfel de “miscare cu rulota in spate”.

Am sa detaliez, atat cat ma pot face inteles, pentru a fi cat mai usor celor care sunt au achizitionat de curand o rulota si inca nu au tractat vreodata una, prin a scrie in primul rand, dupa ce s-au efectuat cele scrise in articolul Ghidul rulotistului incepator, despre cum se face plecarea din loc cu un vehicul care urmeaza sa tracteze o rulota si cateva randuri despre deplasare.

Despre plecarea din loc, sfatul meu este ca aceasta operatiune trebuie facuta lent, fara bruscari, fiindca mereu exista tendinta de a nu se proteja ambreiajul, iar recomandarea este ca plecarea sa se faca doar printr-o eliberare lenta a pedalei si nu printr-un demaraj puternic si brusc.
In momentul urcarii unei pante este recomandat a se face in cea mai mica treapta posibil si bineinteles cu ceva rabdare. Daca panta respectiva nu este foarte lunga, nu are rost schimbarea treptelor de viteza pana cand se finalizeaza panta respectiva.
Pe timpul deplasarii cu rulota,  se asculta “mersul” motorului, pentru a nu tura si forta masina.

Mare atentie la depasiri, fiindca acestea trebuie facute in larg, atat la intrarea in depasire, cat si revenirea pe banda de mers. Exista tendinta, datorita obisnuintei din trafic, de a uita de intreaga lungime a ansamblului si astfel pot apare evenimente neplacute, chiar avarii.
Neaparat, in momentul reincadrari pe prima banda, dupa ce s-a efectuat o depasire, aceasta operatiune trebuie sa fie urmarita  cu ajutorul  oglinzilor suplimentare atasate la masina (vezi imagine).

Un alt aspect absolut de neglijat, este cel despre sa care am scris in articolul Greutatea din rulota, referitor la depozitarea obiectelor din rulota, sa se faca in mod rezonabil, cat mai in centru, pe o parte si pe cealalta a rulotei, evitandu-se pe cat posibil amplasamentul obiectelor in partea posterioara.

Tot referitor la “tinuta” rulotei pe drum, este recomandat sa nu se execute virari, sau franari bruste.
Din experienta avuta, pot scrie ca asemenea lucruri nu duc la un final fericit.
Personal nu am patit lucruri grave, dar cele postate in Rulota in balans, m-au pus pe ganduri.

O alta recomandare despre care doresc sa scriu, este acea prin care atentionez sa nu se incerce deplasarea cu viteze mai mari de 80-90 km/ora, chiar daca exista impresia ca rulota este stabila la drum. Niciodata nu se stie cand poate apare o problema pe traseu. Nu detaliez, fiindca se intelege!

Trecerea peste denivelari, linii de tren, sau mai stiu eu ce gropi, intotdeauna se face cu viteza cat mai redusa, deoarece este posibil ca sistemul de cuplare sa poata ceda datorita uzurii, sau chiar din neglijenta atunci cand s-au cuplat si nu s-a verificat. Datorita rotii de manevra (sustinere), care s-ar putea sa aiba  contact cu solul, daca nu a fost ridicata inaintea deplasarii, exista riscul desprinderii rulotei din carligul de remorcare, acesta fiind un aspect ce trebuie sa i se acorde o atentie prioritara.

Sunt constient ca acestea sunt discutii par simple si nu practice, insa consider ca atat timp cat se afla si se cunosc aceste cateva amanunte, cu atat cei care sunt la inceput si incearca sa se deplaseze cu rulota, vor incerca sa tina cont de ele.

Multora li se par lucruri simple si firesti, dar trebuie sa inteleaga ca exista un inceput pentru toti si “nimeni nu se naste invatat”.
Experienta traita si convorbirile telefonice cu multe persoane, m-au determinat sa scriu acest articol.

Astept comentarii referitoare la aceste informatii, chiar si alte sfaturi utile ale celor care au capatat  experienta de-a lungul timpului, fiindca cu siguranta oricare sfat este binevenit.
Drumuri bune tuturor!

 

3 Raspunsuri catre "Deplasare si tractare cu rulota"

  1. Avatar for Viorel C.
    Potropopu Vasile   duminică, 20 aprilie 2014 la 14:40

    Foarte frumos, imi place mult ideia de-a merge cu casuta dupa tine.
    Eu am rau de masina, crede-ti ca daca circul cu o rulota, eventual intins pe pat, ar fi mai bine?
    Imi plac recomandarile pentru circularea cu rulota, si cred ca m-as simti mai bine acolo.

    Răspunde
  2. Avatar for Viorel C.
    Viorel C.   duminică, 20 aprilie 2014 la 16:05

    Din cate cunosc, nu se permite prin lege deplasarea rulotei cu persoane in interior.

    Răspunde
  3. Avatar for Viorel C.
    calin costica   sâmbătă, 11 martie 2017 la 18:16

    Foarte important, greutatea pe carligul masinii sa nu depaseasca 75 kg, dar nici mai jos de 60 kg!
    Pentru masurat sunt dispozitive speciale la 7 euro! Daca nu, se poate improviza cu un cantar pentru persoane!

    Răspunde

Lasa un raspuns

Adresa de email nu va fi publicata.