Episod 14 | Rulota Olanda

Episodul cu numarul 14 din blog, face referire la achizitionarea unei rulote din Olanda, printr-o deplasare alaturi de un coleg din forum.

Totul a pornit de la rugamintea unui fost cortist si viitor rulotist ironic, numele sau este Radu B., de a-l ajuta sa cumpare o rulota din Olanda.
Din discutiile avute si prin sfaturile primite inainte de a ne deplasa impreuna catre Olanda, sfaturi care s-au referit la modelul si caracteristicile rulotei dorite, am incercat sa-l ajut la procurarea rulotei dorite.

Bineinteles ca am vorbit si am trimis cateva email-uri la unele din rulotele descoperite pe site-urile de vanzari cunoscute (acesta fiind modul meu de lucru), urmand ca odata ajunsi in Olanda, sa vizitam si cateva parcuri stiute de catre mine.
Ca de fiecare data, am incercat sa gasesc rulota care sa se incadreze la bugetul respectiv, iar dotarile si optiunile existente, sa satisfaca cerintele cumparatorului.
Astfel, am avut sansa ca impreuna sa descoperim o rulota marca Beyerland din anul 1994, care sa multumesca in mare masura cerintele celui care dorea sa o achizitioneze.

La acest model de rulota gasit intr-un parc de rulote, am putut descoperii cam tot ce isi dorea cu prioritate, colegul Radu B. din forum, adica cupla antibalans, sistem incalzire cu ventilatie, wc fix cu golire exterioara, cort, mai putin suportul de biciclete, dar pe care l-am ajutat sa-l procure dintr-un magazin cu si despre piese rulote.
Pe langa optiunile existente, nu cred ca sunt de neglijat urmatoarele optiuni de care dispune rulota: sistem mover, boiler pentru apa calda, pe langa cortul rulotei, existand si o veranda, un sistem de conectare al unui televizor, etc.

Pretul a fost negociat si l-a satisfacut pe colegul meu, iar drumul spre Romania a fost si un fel de test in conducerea cu o rulota in spate, deoarece, fiind prima sa deplasare, l-am initiat pe cel mai simplu traseu, acela pe Ungaria, traseu care-l consider extrem de usor de parcurs.

Sper ca indicatiile mele si sfaturile primite pe parcursul intregii deplasari, sa-l ajute in viata de rulotist si nu in ultimul rand, sper si am convingerea ca o sa se bucure cu intreaga sa familie de vacantele ce vor urma.

Nu pot sa inchei acest articol fara a mentiona ca deplasarea am facut-o cu un autoturism Renault Megane cu motor de 1,5 Diesel si 80 CP (proprietatea sa) si de care am fost extrem de multumit, iar alaturi de noi a mai mers si un bun prieten de-al sau Mugurel D. si pentru care nu pot decat sa le multumesc amandorura de respectul primit si de caracterul lor de mare bun simt.
RULOTA-OLANDA
rulota-beyerland

6 Raspunsuri catre "Episod 14 | Rulota Olanda"

  1. Avatar for Despre rulote
    Adrian   21 noiembrie 2015 la 10:06

    Nu este cam mare rulota pentru Megane-ul ala ?

    Răspunde
  2. Avatar for Despre rulote
    Viorel Kelu   21 noiembrie 2015 la 10:13

    Nu este mare absolut deloc.Greutatea proprie a rulotei este in jur de 740 kg.
    Consider ca Meganul poate face fata chiar si pentru o rulota mai grea.
    Nu este masina mea, nu o laud, dar scriu acestea fiindca am condus destul de mult pe drumul de intoarcere si stiu sa apreciez puterea unei masini.

    Răspunde
  3. Avatar for Despre rulote
    Mad   9 iulie 2017 la 14:57

    Un sfat de la dvs 🙂 : firme din tara care produc/fac la comanda rulote (serioase si cu sume cat mai mici) stiti?
    Eu vreau una care sa fie pentru tot anul si compartimentata cum vreau eu.
    Dintre o rulota second care sa fie modificata si una construita (dar nu de zeci de mii de euro) ce ma sfatuiti?
    Eu ma gandeam sa iau sasiul de la o firma si la alta sa-i fac carosarea cu materialele mele, dar imi trebuie o firma care sa-mi faca acte pt ITP cum ca este rulota.

    Răspunde
  4. Avatar for Despre rulote
    Viorel C.   9 iulie 2017 la 17:52

    Buna ziua!
    Nu cunosc firme in Romania care sa construiasca rulote, inca.
    Exista un proiect in lucru, intitulat Tracia, dar deocamdata asteptam sa apara pe piata din Romania.

    Pentru a modifica structura unei rulote este nevoie de o firma specializata, altfel nu se va primi omologare din partea celor de la RAR.
    Asa ca nu sfatuiesc pe nimeni sa aduca modificari caroseriei de unul singur, fiindca vor fi probleme.

    Răspunde
  5. Avatar for Despre rulote
    Mad   9 iulie 2017 la 20:51

    Multumesc pentru raspuns!
    Cred ca nu m-am exprimat clar. Cautand pe net am gasit prin nordul tarii este o firma ungureasca care face rulote comerciale. La Piatra Neamt e o firma care face case mobile. Prin Valcea parca este o firma de carosare. Ideea era ca eu nu stiu despre cat de serioase si cat de bine lucreaza aceste firme. Eu vreau anumite materiale in compozitia peretilor (de asta am zis cu materialele mele).
    In privinta uneia second , binenteles ca nu asi modifica-o eu.
    Am citit despre o firma din Ploiesti care face modificari interne, nu stiu daca si de structura. Daca ar fi din Olanda un Polar, Solifer, LMC, Hymer (cele pt toate sezoanele), la care-mi place compozitia peretilor/podelei/acoperisului; la acesta problema ar fi amplasamentul interior si ce firma ar fi buna la asa ceva.
    Cam aceasta era intrebarea.:)

    Răspunde
  6. Avatar for Despre rulote
    Viorel C.   10 iulie 2017 la 5:48

    Consider ca este o diferenta intre rulotele de vacanta, cele comerciale si casele de vacanta.

    Firma din Ploiesti, care este a lui Liviu, o cunostinta de-a mea, nu face modificari de structura.
    Firmele care aduc astfel de modificari, sunt specializate sa faca asemenea operatiuni, care intr-un final sa poata fi omologate de RAR.
    O astfel de firma este undeva in zona Aradului, dar din cate stiu, toate modificarile aduse costa destul de mult.

    Exista doua site-uri mari si destul de cunoscute in Olanda in care pot fi descoperite multe modele de rulote.
    speurders.nl
    marktplaats.nl

    Cunosc destul de multe parcuri de rulote, dar nu pot face adresele publice. Motivele sunt lesne de inteles.
    Multumesc!

    Răspunde

Lasa un raspuns

Adresa de email nu va fi publicata.