Peripetii cu rulota

Zilele acestea m-am intors din Olanda cu o rulota Burstner din anul 1986, drum la care am avut cateva peripetii si care nu am cum sa le uit.

Alaturi de mine, in masina, mai era un tip care nu si-a gasit masina preferata pe care sa o cumpere si ne-am reintors impreuna in tara.
Nu sunt atat de talentat in scrierea detaliilor, de aceea trec direct la subiect.

Prin Germania, aproape de Wurzburg, am facut o pana la roata din stanga, la rulota.
A fost prima mea pana de cauciuc la rulota, pe care am avut-o in viata mea.
Nu m-am pierdut cu firea, ca doar era o simpla pana la roata.
Am tras ansamblul pe banda de urgenta, am dat drumul la avarii, m-am echipat cu vesta reflectorizanta, am pus triunghiul reflectorizant in spate, la vreo 10-12 metri si m-am apucat de treaba cu amicul meu.
Cand am scos rezerva de sub rulota, stupoare, roata era desumflata

Ce puteam sa fac, decat sa ma deplasez cu masina catre o statie peco!
Am desprins masina de rulota si am dat fuga sa caut o benzinarie sa umflu rezerva.
Nu mai scriu de kilometrii facuti, mai ales la intoarcerea catre rulota, iesirea si apoi intrarea pe autostrada fiind la o distanta de 68 de kilometri.
Nu este mare distanta, avand in vedere kilometri parcursi catre si dinspre Olanda, dar exista riscul sa fiu amendat pentru stationarea pe banda de urgenta. Poate cativa dintre cei care mai fac drumuri “afara”, cunosc aspectul asta.
Am pus roata de rezerva umflata, am legat rulota si dai bataie.

Insa acum vine lovitura de gratie.
In Austria, inainte de Linz, explozie pe dreapta la cealalta roata. In spatele meu zburau fel de fel de bucatele de plastic si lemn.
Aveam 80-85 km/ora si practic, cauciucul a distrus tot ce s-a aflat in zona lui: carenajul de plastic de deasupra rotii, o parte din podeaua care vine sub chiuveta, stramband inclusiv partea din fata a suportului pentru roata rezerva, acele profile curbate de care tragi sa scoti roata, iar acel suport se stie ca este din fier.

Am repetat procedura in asemenea situatie, dar in momentul cand am luat triunghiul din masina, in spate, pe autostrada, deja erau doi dintre aceia care intretin autostrada si care adunau bucatile rezultate din explozia cauciucului, existente pe partea carosabila.
Cand oare o sa fie si la noi un asemenea “serviciu” de intretinere al autostrazilor!!
Au ajuns acesti tipi la mine si mi-au explicat ca trebuie sa duc rulota intr-o parcare, pe un ton de mare bun simt, altfel ei sunt nevoiti sa cheme politia.
Norocul meu ca exista o parcare in directia de mers, la vreo 300 de metri. Incet, incet, pe banda de urgenta, cu o masina a echipajului celor doi in spatele meu, am tras in parcare.
Am dat jos roata si am plecat in cautare de cauciucuri, fiindca nu aveam ce pune in locul rotii explodate.
Imaginati-va stresul de moment si faptul ca nu sti daca gasesti ceva atunci cand trebuie sa te si incadrezi in timp.
Era ora 17,20 si stiam ca la ora 18, majoritatea activitatilor se inchid.
Spre norocul meu, fiindca am mai avut si ceva noroc , am descoperit in orasul Wels, o firma numai de cauciucuri noi, a unui roman din Brasov plecat de 40 de ani din tara.
Ajungand inainte de inchidere, omul m-a inteles, mai ales ca am discutat in romana si am rezolvat prin achitarea a doua cauciucuri Fulda.
Total facturat 100,01 euro.
Daca nu descopeream aceasta firma, prin intrebari in stanga-dreapta, eram nevoit sa astept pentru a doua zi.
Astfel m-am facut cu cauciucuri noi pe rulota si cu ceva nervii care pana acasa au disparut.

De am scris toate astea?!
Fiindca sunt o fire deschisa, nu ma feresc sa dezvalui si altora evenimente din viata mea, am curaj sa declar orice si poate este si de invatatura pentru altii.
Drumuri bune tuturor!

pana-cauciuc

6 Raspunsuri catre "Peripetii cu rulota"

  1. Avatar for Viorel C.
    Silviu   miercuri, 15 iulie 2015 la 20:03

    Salut Viorel!
    Acelasi lucru l-am patit si eu pe A2, culmea cu un cauciuc aproape nou, Max Miller.
    Explozia a dus la distrugerea unei bucati din podea si carenajul din plastic de deasupra roti.
    Pot gasi la tine un astfel de carenaj?
    Rulota este un Chateau Cantara 450 an 1998.
    Multumesc!

    Răspunde
  2. Avatar for Viorel C.
    Viorel Kelu   joi, 16 iulie 2015 la 08:03

    Salut!
    Nu am astfel de carenaje.
    Eu am rezolvat problema prin reconstruirea partilor afectate, cu materiale existente din comert.
    Succes!

    Răspunde
  3. Avatar for Viorel C.
    Silviu   joi, 13 august 2015 la 13:17

    Am refacut carenajul exact cum mi-ai recomandat si a iesit foarte bine. Multumesc!

    Răspunde
  4. Avatar for Viorel C.
    Viorel Kelu   joi, 13 august 2015 la 14:54

    Cu multa placere!
    Drumuri bune!

    Răspunde
  5. Avatar for Viorel C.
    vali stoian   miercuri, 19 august 2015 la 16:32

    Atatea lucruri iei, rezerva pt rulote. wc, buteli aragaz, frigider si nu arunci in ea si niste roti de rezerva.

    Răspunde
  6. Avatar for Viorel C.
    Viorel Kelu   miercuri, 19 august 2015 la 16:43

    Cand e “cel cu coarne” bagat, poti sa ai de toate, iti garantez.
    Am patit-o, am patit-o. Asta este!

    Răspunde

Lasa un raspuns

Adresa de email nu va fi publicata.