Peripetii cu rulota, deoarece, zilele acestea, m-am intors din Olanda cu o rulota Burstner din anul 1986, drum la care am avut intamplari pe care nu am cum sa le uit vreodata. Alaturi de mine, in masina, mai era un tip care nu si-a gasit masina preferata pe care sa o cumpere si astfel ne-am reintors impreuna in tara. Nu sunt atat de talentat in scrierea detaliilor, de aceea trec direct la subiect.
Prin Germania, aproape de Wurzburg, am facut o pana la roata din stanga, la rulota. A fost prima pana de cauciuc la rulota second hand, pe care am avut-o in viata mea. Nu m-am pierdut cu firea, ca doar era o simpla pana la roata. Am tras ansamblul pe banda de urgenta, am dat drumul la avarii, m-am echipat cu vesta reflectorizanta, am pus triunghiul reflectorizant in spate, la vreo 10-12 metri si m-am apucat de treaba cu amicul meu. Cand am scos roata de rezerva de sub rulota, stupoare, roata era desumflata.
Ce puteam sa fac, decat sa ma deplasez cu masina catre o statie peco!
Am desprins masina de rulota si am dat fuga sa caut o benzinarie sa bnag aer in rezerva. Nu mai scriu de kilometrii facuti, mai ales la intoarcerea catre rulota, iesirea si apoi intrarea pe autostrada fiind la o distanta de 68 de kilometri. Nu este mare distanta, avand in vedere kilometri parcursi catre si dinspre Olanda, dar exista riscul sa fiu amendat pentru stationarea pe banda de urgenta. Poate cativa dintre cei care mai fac drumuri „afara”, cunosc aspectul asta. Am pus roata de rezerva umflata, am legat rulota si dai bataie.
Peripetii cu rulota
Insa acum vine lovitura de gratie.
In Austria, inainte de Linz, explozie pe dreapta la cealalta roata. In spatele meu zburau fel de fel de bucatele de plastic si lemn. Aveam 80-85 km/ora si practic, cauciucul a distrus tot ce s-a aflat in zona lui: carenajul de plastic de deasupra rotii, o parte din podeaua care vine sub chiuveta, s-a torsionat inclusiv partea din fata a suportului pentru roata rezerva, acele profile curbate de care tragi sa scoti roata, iar acel suport se stie ca este din fier.
Am repetat procedura in asemenea situatie, iar in momentul cand am luat triunghiul din masina, in spate, pe autostrada, deja erau doi dintre aceia care intretin autostrada si care adunau bucatile rezultate din explozia cauciucului, existente pe partea carosabila. Cand oare o sa fie si la noi un asemenea „serviciu” de intretinere al autostrazilor!!??
Au ajuns acesti tipi la mine si mi-au explicat ca trebuie sa duc rulota intr-o parcare, pe un ton de mare bun simt, altfel ei sunt nevoiti sa cheme politia. Norocul meu ca exista o parcare in directia de mers, la vreo 300 de metri. Incet, incet, pe banda de urgenta, cu o masina a echipajului celor doi in spatele meu, am tras in parcare.
Am dat jos roata si am plecat in cautare de anvelope, fiindca nu aveam ce pune in locul rotii explodate.
Imagineaza-ti stresul de moment si faptul ca nu sti daca gasesti ceva atunci cand trebuie sa te si incadrezi in timp. Era ora 17,20 si stiam ca la ora 18, majoritatea activitatilor se inchid. Spre norocul meu, fiindca am mai avut si ceva noroc, am descoperit in orasul Wels, o firma numai de cauciucuri noi, a unui roman din Brasov plecat de 40 de ani din tara.
Ajungand inainte de inchidere, omul m-a inteles, mai ales ca am discutat in romana si am rezolvat prin achitarea a doua cauciucuri Fulda. Total facturat 100,01 euro! Daca nu descopeream aceasta firma, prin intrebari in stanga-dreapta, eram nevoit sa astept pentru a doua zi. Astfel m-am facut cu cauciucuri noi pe rulota si cu ceva nervii, care pana acasa au disparut.
De am scris toate astea?!
Am reeditat acest articol din 2014, acum in 2022, pentru a fi reafisat si fiindca sunt o fire deschisa, nu ma feresc sa dezvalui si altora evenimente din drumurile parcurse, am curaj sa declar orice si poate este si de invatatura pentru altii.
Drumuri bune tuturor!
Daca indragesti acest hobby despre rulote si doresti sa afli cat mai multe, abonează-te la canal Youtube BlogRulote. Poti sa urmaresti videoclipuri cu rulote second hand, sfaturi si indrumari, prin filmari cu rulote second hand Olanda si din oricare parc rulote second hand de vanzare descoperit in Germania.
Ramai conectat cu acest blog dedicat rulote, devino un urmaritor al paginii mele din Facebook si comenteaza articolele in pagina, dar, distribuie si prietenilor pentru o mai buna cunoastere.
Cand e „cel cu coarne” bagat, poti sa ai de toate, iti garantez.
Am patit-o, am patit-o. Asta este!
Atatea lucruri iei, rezerva pt rulote. wc, buteli aragaz, frigider si nu arunci in ea si niste roti de rezerva.
Cu multa placere!
Drumuri bune!
Am refacut carenajul exact cum mi-ai recomandat si a iesit foarte bine. Multumesc!
Salut!
Nu am astfel de carenaje.
Eu am rezolvat problema prin reconstruirea partilor afectate, cu materiale existente din comert.
Succes!
Salut Viorel!
Acelasi lucru l-am patit si eu pe A2, culmea cu un cauciuc aproape nou, Max Miller.
Explozia a dus la distrugerea unei bucati din podea si carenajul din plastic de deasupra roti.
Pot gasi la tine un astfel de carenaj?
Rulota este un Chateau Cantara 450 an 1998.
Multumesc!