Rulota in balans

O rulota care intra intr-un balans in timpul tractarii de catre un vehicul, nu reprezinta un lucru pe care sa nu-l iei in seama si pe care sa-l neglijezi.

In acest articol, incerc sa evidentiez pe larg diferitele cauze care pot duce la aparitia balansului si cateva  posibile solutii de rezolvare.
Din punctul meu de vedere, poate si datorita experientei avute cu o rulota in spate, pot scrie cateva aspecte intalnite de-a lungul miilor de kilometri parcursi, care duc la acest balans nedorit de catre nimeni:
– viteza prea mare;
– amplasare incorecta a bagajelor;
– presiunea in anvelope;
– turbulente aer in trafic.

Si acum sa le i-au pe rand.
Viteza prea mare, am trecut ca si prima cauza, deoarece majoritatea celor pe care i-am cunoscut si fiind alaturi de ei in masina (citeste articolul Rulota comanda), au tendinta de a alerga, neglijand faptul ca o rulota la o viteza de peste 90 km/ora, datorita frecarii cu aerul, isi poate schimba mersul, iar o manevra brusca poate determina imediat un balans pe care nu cred ca-l mai poate redresa vreodata.
Urmarile nu cred ca trebuie discutate.

Amplasare incorecta a bagajelor, este iar un factor extrem, extrem de important.
Nu mai reiau cele intamplate in vara acestui an 2016 cu deplasarea unei rulote, ci te invit sa citesti articolul din forum, intitulat Neglijenta poate avea urmari grave si cu siguranta iti vei crea o concluzie.

Presiunea in anvelope, necorespunzatoare, poate avea  un efect negativ asupra comportamentului in tractarea rulotei si chiar al masinii.
Presiunea mare la anvelope poate duce chiar la situatii periculoase, deoarece pe langa reducerea aderentei la drum, poate realiza o distanta mai mare de franare iar cele cu o presiune prea mica, se pot supraincalzi si chiar provoca o explozie. Astfel, rulota isi va schimba directia de mers, iar ce poate urma….. nu comentez!

Turbulente aer in trafic l-am lasat ultimul, dar deloc de neglijat, mai ales cand deplasarea se face pe autostrazi.
In permanenta exista tendinta de absortie de catre un vehicul mare, care incearca si reuseste o depasire,  acest lucru simtindu-se imediat.
Solutia de a nu fi atras de catre un camion, sau de un autocar, atunci cand acestia efectueaza depasirea, este de a te afla cat mai mult lateral posibil pe banda din dreapta.
Din experienta scriu ca senzatia aceasta de „atractie” o intalnesc mai mereu, iar volanul simte stransoarea mainilor mele.

Toate aceste aspecte si bineinteles majoritatea articolelor pe care le-am postat si pe care le voi mai posta in acest blog, nu doresc decat sa faca de asa natura sa inteleaga fiecare ca o mai buna cunoastere a fiecaruia, va duce catre mai putine evenimente neplacute ce pot apare in momentul unei deplasari cu rulota.

Nu doresc ca tot ce aflu si descopar de-a lungul timpului despre tot ce inseamna „rulota„, sa pastrez doar pentru mine si sa nu impartasesc si altora! Gresesc cumva?

Drumuri bune tuturor si fara evenimente neplacute!

balans-rulota
Urmareste si videoclipul si realizeaza care sunt efectele si urmarile unei rulote care intra intr-un balans.

 

Daca consideri interesant, distribuie....

4 Raspunsuri la articolul "Rulota in balans"

  1. Valentin Popa   13 decembrie 2018 at 12:46

    Aici ai dat-o-n gard! E taman pe dos!
    Presiunea mare reduce aderenta, prin micsorarea suprafetei de contact cu solul.! Un cauciuc desumflat partial se incalzeste datorita frecarii prea mari cu solul!

    Răspunde
    • Viorel C.   13 decembrie 2018 at 15:07

      Ai dreptate si am corectat, fiindca a fost doar o greseala la editarea presiunilor.

      Si crede-ma ca de regula nu o dau in gard, fiindca experienta si evenimentele avute de-a lungul timpului, sunt cele care ma determina sa postez.
      Nu scriu povesti si nu copiez texte din unele articole ale altora, ci scriu doar ceea ce cred ca merita citit de catre cat mai multi.
      De exemplu te invit sa citesti articolul Peripetii cu rulota
      Multumesc pentru comentariile pertinente!

      Răspunde
  2. Valentin Popa   13 decembrie 2018 at 12:52

    Ok, am inteles ce se intampla si din ce cauze. Majoritatea rulotistilor cunosc aspectul, mai util era o explicatie cu ce sa facem in situatia in care observam ca rulota intra in balans!
    In video se vede cum soferul observa inceputul balansului, apasa nitel frana dupa care ia piciorul de pe pedala, si nu mai face nimic pana cand se izbeste de camion.
    A procedat corect?
    Ce trebuia sa faca?
    Daca nu dai explicatiile astea articolul e degeaba!

    Răspunde
    • Viorel C.   13 decembrie 2018 at 14:34

      Ma bucur ca ai inteles, insa imi pare rau ca nu ai citit in intregime articolul, altfel ai fi observat ca exista un pasaj care face trimitere catre o postare din forum, in care am scris ca singura optiune in acel moment a fost sa nu calc frana.
      Articolul din forum intitulat Neglijenta poate avea urmari grave, poate fi citit aici

      P.S.nu consider ca „articolul este degeaba”, dar nici nu pun la suflet cand cineva considera ca scriu degeaba pentru el.
      Numai bine!

      Răspunde

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publica.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.