Un articol despre corectitudine

Acest articol trebuia postat inca de la inceputurile acestui blog al meu,insa un coleg din forum, mi-a adus aminte despre ceea ce doresc sa scriu si astfel sa pot sa impartasesc si altora din peripetiile avute.

De ce sa scriu cele ce urmeaza?
Pentru a trage fiecare o concluzie si de a lua aminte, pentru a nu incerca sa procedeze ca mine.

Astfel, cu ceva vreme in urma, mai precis in anul 2010, am facut o deplasare in Olanda pentru achizitionarea  unei rulote, impreuna cu o fosta cunostinta din Caracal, care avea la randul sau avea pe cineva cunoscut din Tg Jiu, stabilit undeva la granita dintre Belgia si Olanda, mai precis in localitatea Sas van Gent.

Nu vreau sa scriu prea multe detalii despre ce si cum a fost, deoarece am considerat la acea vreme ca toate au fost in regula. Am cumparat o rulota marca Tabbert, fabricata undeva prin 1983, pe care am descoperit-o  impreuna cu aceea persoana din Olanda, din intamplare pe o strada intr-un orasel. Avand anuntul in geam cu textul “Te koop” (de vanzare), am cautat proprietarul, am platit-o si am plecat spre domiciliu.
Cel stabilit in Olanda, m-a convins sa nu mai fac vanzare-cumparare cu proprietarul rulotei, sa economisesc undeva la 120 de euro, zicandu-mi ca imi face el un contract si scrie pe o bucata de carton numarul de inmatriculare al rulotei, pe care sa-l atasez pe geamul din spate pe interior.
Eu de regula, sunt un tip corect si nu doresc ilegalitati, dar atunci, aceea persoana m-a convins, spunand ca el numai asa aduce rulotele in tara si nu a avut niciodata probleme.

M-am increzut in spusele lui si am plecat catre Romania. Mare greseala!
In zona Passau, aproape de granita dintre Germania si Austria, datorita numarului de inmatriculare afisat in spatele rulotei si care era scris cu o carioca, am fost racolat din autostrada de catre un echipaj de Politie si dus in prima parcare, unde a trebuit sa prezint actele. Normal, nu!
Passatul meu cu care eram, a fost in regula, mai putin rulota pe care o tractam. Aceea rulota fusese radiata din circulatie cu sase ani in urma, la aceea vreme.

Mai este nevoie sa scriu prin ce stari am trecut!?!
Am fost condus la postul de Politie din Passau si am fost nevoit sa astept de la ora 7,30 dimineata, pana la orele 11, pana a ajuns un procuror care sa preia cazul in care se specifica, cum ca eu, circulam cu un vehicul ce nu mai era inscris in circulatie.

Dupa discutiile avute, am fost trimis sa cumpar numere pentru export, impreuna cu asigurare, lucru ceare m-a costat 140 euro (atunci se practica numerele de export galbene pe 5 zile), toate acestea urmate de o amenda de 265 euro.
Amenda am platit-o la o banca din Germania, la urmatorul drum.

Si atunci, vin si intreb?
Am facut o mare afacere ca nu am facut actele de export din Olanda atunci cand a trebuit?
Cu siguranta nu.
Dar, asa cum am scris prin alte cateva articole din acest blog, sper sa fie cativa care sa traga o concluzie si sa incerce sa nu pateasca ca si mine.
Eu unul, recunosc ca a fost o mare invatatura de minte si pot sa jur ca in toate aceste perioade de cand parcurg trasee catre afara, am fost oprit de Politie de foarte putine ori, datorita corectitudinii la volan si ma deplasez linistit datorita documentelor detinute.
Imi doresc mereu sa fiu cat mai corect in trafic, sa stau linistit la volan si sa ajung cu bine de unde am plecat, adica acasa 
Stiu si sunt constient ca exista destui care se dau viteji si care ignora orice sfat, ei stiindu-le pe toate, un aspect care nu ma deranjeaza, dar consider ca o data ce pot sa indrum si sa ajut pe altii, prin postarile din acest blog si prin sfaturi directe, consider ca totul este-n regula.
Asa ca, drumuri bune tuturor!

autostrada-germania

 

amendaamendare
P.S. atasez o imagine cu actul de contraventie, pentru cei care considera ca scriu cumva “bazaconii”

despre-rulota

Lasa un raspuns

Adresa de email nu va fi publicata.