Viteza si distanta intre vehicule cu si fara rulota

Cateva randuri despre viteza si distanta intre vehicule aflate in trafic, dar mai ales atunci cand se tracteaza o rulota, pentru a se cunoaste cateva aspecte.

Am gandit sa scriu acest articol cu ceva vreme in urma, dar intotdeauna timpul avut la dispozitie este cel care i-a deciziile finale.
Insa, motivul pentru care am dorit sa-l scriu este cel legat de comentariile existente pe pagina din Facebook referitoare la deplasarea facuta cu un model de rulota Kip , unde au fost postate cateva discutii in care nu pot sa contrazic pe cineva pe care nu-l cunosc si despre care nu am cum sa stiu cati kilometri are cu o rulota in spate si care este stilul sau de condus.

Astfel, doresc sa fac cateva referiri la modul meu de tractare cu rulota in trafic, atunci cand vin din Olanda, pentru a intelege si a fi cunoscut de catre majoritatea celor care fac o astfel de deplasare pe distante lungi, si anume ca experienta numeroaselor drumuri facute m-au determinat sa ajung la concluzia ca cel mai economic (ma refer la combustibil), este sa ma deplasez in spatele unui TIR, la o distanta constanta de aproximativ 10 metri.
Nu scriu aceste randuri ca si recomandare, fiindca exista si soferi care nu au o experienta bogata in trafic si un astfel de aspect duce catre o concentratie ridicata la volan si la totodata la o oboseala fortata.

La inceput, au fost cateva drumuri facute spre Romania si la care consumul mediu era de 10-12% la combustibil, viteza medie de deplasare fiind in jur de 100 km/ora, nestiind la acea vreme despre limitele de viteza cu rulota  si nici nu am avut pe nimeni care sa ma indrume.
Dar in timp am aflat multe de unul singur, descoperind mai ales faptul ca ma pot deplasa in spatele unui autovehicul de mare tonaj, beneficiind de procesul de absortie al aerului format in spatele respectivului vehicul si am ajuns sa ma deplasez cu o viteza constanta medie de 85-90 km/ora, iar consumul de combustibil sa scada semnificativ.
Nu pot declara un consum mediu, fiindca exista intotdeauna cateva aspecte legate de greutatea rulotei cu care fac deplasarea, de forma ei aerodinamica sau nu a caroseriei, etc.
Insa ce pot scrie, este faptul ca din momentul din care am practicat aceasta forma de deplasare, consumul nu a crescut peste 7,5-8 %, uneori fiind extrem de redus, chiar ajungand la un 6,2-6,5 %.
Stiu ca pare de necrezut pentru unii, dar oare ce rost ar avea sa induc in eroare?!!?

Am tot cautat pe net sa aflu care este distanta obligatorie de deplasare dintre doua autovehicule, insa tot ce am gasit a fost ca se recomanda ca distanta fata de autovehiculul din fata sa fie una suficientă astfel incat să se evite eventualele coliziuni produse in urma unor reduceri ale vitezei, sau a unor franari bruste.
Cu alte cuvinte nu este reglementata o anumita distanta.

In final, singura mentiune care doresc sa o fac este acea de a incerca fiecare sa pastreze o distanta in trafic care sa-i permita rezolvarea problemelor nedorite aparute instantaneu, pentru a putea astfel sa aiba timpul necesar de a lua o decizie de moment.
Consider ca pentru siguranta mea si economia combustibilului consumat, o distanta de 10 metri pare ok, fiind acea pe care am definitivat-o de-a lungul timpului.
Am creat si doua imagini care sa simplifice cele scrise.

distanta-vehicul-rulota distanta-deplasare-trafic

2 Raspunsuri catre "Viteza si distanta intre vehicule cu si fara rulota"

  1. Avatar for Viorel C.
    Marin   28 august 2017 la 12:37

    Domnul meu , înțeleg ceea ce spuneți despre consum , dar distanța de 10 m este mult prea mica.
    La o frână bruscă a camionului nu mai aveți timp să faceți nimic. Mai mult camioanele au și frână electromagnetică și multora se aprind stopurile de frână doar aproape când se opresc.
    Este foarte riscant și foarte obositor să stai la o distanta așa mica si nici legal.
    Distanța este de 50 m.

    Răspunde
    • Avatar for Viorel C.
      Viorel C.   29 august 2017 la 9:52

      Nu va contrazic, doar ca experienta la volan ma determina sa nu fiu total de acord cu cele afirmate.
      Nu recomand nimanui sa faca ca mine, am si specificat in articol, doar ca am mentionat cum procedez in momentul cand tractez o rulota pe autostrazi si pe distante lungi.
      Pot fi multe comentarii pe aceasta tema, insa nu doresc sa le postez, fiindca intotdeauna scrisul nu va avea interpretarea corecta, ca si vorbele spuse oral.
      Multumesc!

      Răspunde

Lasa un raspuns

Adresa de email nu va fi publicata.