Viteza si distanta intre vehicule cu si fara rulota aflate in trafic, dar mai ales atunci cand se practica o tractare rulota, pentru a se cunoaste cateva aspecte. Am gandit sa scriu acest articol cu ceva vreme in urma, dar intotdeauna timpul avut la dispozitie este cel care i-a deciziile finale.
Insa, motivul pentru care am dorit sa-l scriu este cel legat de comentariile existente pe pagina din Facebook referitoare la deplasarea facuta cu un model de rulota Kip, unde au fost postate cateva discutii in care nu pot sa contrazic pe cineva pe care nu-l cunosc si despre care nu am cum sa stiu cati kilometri are cu o rulota in spate si care este stilul sau de condus.
Astfel, doresc sa fac cateva referiri la modul meu de tractare rulota in trafic, atunci cand vin din Olanda, pentru a intelege si a fi cunoscut de catre majoritatea celor care fac o astfel de deplasare pe distante lungi
Experienta numeroaselor drumuri facute m-au determinat sa ajung la concluzia ca cel mai economic (ma refer la combustibil), este sa ma deplasez in spatele unui TIR, la o distanta constanta de aproximativ 10 metri. Nu scriu aceste randuri ca si recomandare, fiindca exista si soferi care nu au o experienta bogata in trafic si un astfel de aspect duce catre o concentrare ridicata la volan si la totodata la o oboseala fortata.
La inceput, au fost cateva drumuri facute spre Romania si la care consumul mediu era de 10-12% la combustibil, viteza medie de deplasare fiind in jur de 100 km/ora, nestiind la acea vreme despre limitele de viteza cu rulotaย si nici nu am avut pe nimeni care sa ma indrume.
Dar in timp am aflat multe de unul singur, descoperind mai ales faptul ca ma pot deplasa in spatele unui autovehicul de mare tonaj, beneficiind de procesul de absortie al aerului format in spatele respectivului vehicul si am ajuns sa ma deplasez cu o viteza constanta medie de 85-90 km/ora, iar consumul de combustibil sa scada semnificativ.
Nu pot declara un consum mediu, fiindca exista intotdeauna cateva aspecte legate de greutatea rulotei cu care fac deplasarea, de forma aerodinamica sau nu a caroseriei, etc. Insa ce pot scrie, este faptul ca din momentul din care am practicat aceasta forma de deplasare prin tractare rulota, consumul nu a crescut peste 7,5-8 %, uneori fiind extrem de redus, chiar ajungand la un 6,2-6,5 %. Stiu ca pare de necrezut pentru unii, dar oare ce rost ar avea sa induc in eroare?!!?
Viteza si distanta intre vehicule cu si fara rulota
Am tot cautat pe net sa aflu care este distanta obligatorie de deplasare dintre doua autovehicule, insa tot ce am gasit a fost ca se recomanda ca distanta fata de autovehiculul din fata sa fie una suficienta astfel incat sa se evite eventualele coliziuni produse in urma unor reduceri ale vitezei, sau a unor franari bruste. Cu alte cuvinte nu este reglementata o anumita distanta.
In final, singura mentiune care doresc sa o fac este acea de a incerca fiecare sa pastreze o distanta in trafic care sa-i permita rezolvarea problemelor nedorite aparute instantaneu, pentru a putea astfel sa aiba timpul necesar de a lua o decizie de moment. Consider ca pentru siguranta mea si economia combustibilului consumat, o distanta de 10-12 metri pare ok, fiind acea pe care am definitivat-o de-a lungul timpului.
Am creat si o imagine care sa simplifice cele scrise.
Indragesti acest hobby dedicat rulote si doresti sa afli cat mai multe? Aboneaza-te la canal Youtube BlogRulote si urmareste videoclipuri cu rulote noi si second hand, prin filmari realizate atat in Olanda, cat si in oricare parc rulote descoperit in Germania.
Articol postat in 2016 si reactualizat in 2023!