Consumul de gaz in rulota

Consumul de gaz in rulota si despre cum functioneaza pentru a incalzi rulota, sau pentru prepara de cele mai bune mancaruri in camping. Este bine de stiut ce fel de gaz este nevoie, cum se foloseste in rulota, chiar si pe perioada de frig si la ce altceva ar trebui acordata atentie.

Ce gaz folosesti la rulota

De obicei, gazul din buteli este propan sau un amestec de propan si butan, cunoscut si sub numele de GPL. Butelia poate fi umpluta la o statie de alimentare cu gaz, sau se poate schimba cu una plina la statii dedicate. Buteliile de propan sunt umplute, in majoritatea cazurilor, in functie de greutate, deoarece nu exista un limitator de umplere de 80%. Acest lucru este valabil si pentru GPL. Umplerea nu este permisa peste tot, dar multi fac asta oricum, pentru ca acesta este marele avantaj al GPL-ului.

Poti sa conduci cu butelia de gaz deschisa?

Exista o serie de reguli pentru buteliile de gaz din rulota. Deplasarea cu buteliile de gaz deschise este permisa „afara” numai daca instalatia de gaz este echipata cu un asa numit senzor de impact.
Acest lucru asigura ca gazul nu poate sa iese in cazul unui accident, sau a ruperii unei tevi.
In Olanda, incepand cu anul 2007, acest senzor de accident este obligatoriu atunci cand se conduce cu buteliile de gaz deschise. Va fi si in Romania implementat asa ceva vreodata? Poate, dar nu cred ca in curand…

Daca se va ajunge la posesia unui astfel de senzor de impact, se poate trage rulota cu buteliile de gaz deschise, numai ca, se pot folosi doar pentru incalzire, nu si pentru frigider. El este bine sa fie trecut intotdeauna pe functionare la 12 volti in timpul conducerii.
Exista o legislatie europeana care face referire la sistemul de incalzire dintr-o rulota sau autorulota in timpul calatoriilor si care se aplica si pentru frigider. La un frigider exista mereu foc deschis cand este folosit pe gaz.

Gaz rece in butelie

Butelile cu propan de la rulota, ar trebui sa fie cel mai frecvent utilizate. Propanul permite sa fie intrebuntat pana la -42°C si astfel poate fi utilizat in aproape toate imprejurarile. Cu GPL, propanul este amestecat cu butan.

Cand butelia de gaz se afla intr-o locatie in conditii de iarna, e bine sa fie protejata, pentru a preveni inghetarea condensului pe exteriorul butelii de gaz. Acest lucru poate preveni evaporarea gazului lichid. Cand o butelie de gaz se afla in portbagajul rulotei, acest lucru nu va fi necesar în majoritatea cazurilor.

Regulatoare de presiune

In general, toate rulotele mai recente sunt setate la o presiune de functionare de 30 mbar. Modelele ceva mai vechi pot necesita inca la 50 mbar. Deci, daca ai nevoie de un nou regulator de presiune, trebuie sa te asiguri ca il procuri pe cel potrivit. Regulatoarele de presiune si furtunurile de gaz au adesea o durata de viata maxima de 10 ani. Daca apar probleme care sunt deja vizibile inainte de aceasta perioada (prin crapaturi in furtunuri), atunci bineinteles, inlocuieste-le imediat.

Verificare obligatorie gaze

In Olanda nu exista nicio cerinta de inspectie a gazelor destinate instalatiei, deoarece pe butelii exista o data mentionata, dar exista tot mai multe companii care ofera aceasta inspectie. Din cate discutam cu diferiti dealeri, pentru motive de siguranta, multi doresc se efectueze acest control.
In schimb, in Germania exista o astfel de obligatie de inspectie o data la 2 ani, o asa numita inspectie G607.
In toate ofertele aparute in Anunturi Rulote – Piese – Accesori, in categoria Rulote – Autorulote, ale prietenului meu din Wurzburg, apare in descriere faptul ca o rulota detine acest test pentru gaz.

Acestea pot fi cateva detalii despre consumul de gaz in rulota, insa consider ca mai pot fi si altele de aflat, asa ca daca doresti sa aduci la cunostinta si altora aspecte legate de acest subiect, exista sectiunea deschisa pentru comentarii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.