Depasire camioane cand tractezi rulota

Depasire camioane cand tractezi rulota, articol scris in urma unui eveniment „trait” de un amic din Craiova care a achizitionat o rulota din Olanda.
Din discutiile purtate cu multi cei care sunt la inceput de drum in ceea ce inseamna tractarea unei rulote pentru prima data, e clar ca depasirea este unul dintre aspecte care-i streseaza.

Am dedicat cateva articole in blog care fac referire la cum este recomandat sa se faca o depasire cu rulota, cum ar fi Ghidul rulotistului incepator, Rulota in balans, sau Cu rulota in trafic, insa nu am scris despre cum vede un sofer de TIR (camion) pe cel care se incadreaza in depasirea sa.

In urma discutiei cu amicul meu, am inteles ca, fiind in depasire pe autostrada, brusc un sofer de TIR i-a taiat fata, pentru simplul fapt ca din dreapta acelui sofer de camion aparuse brusc un autoturism care intra cu mare viteza pe autostrada.

Personal, i-am zis ca nu poate condamna soferul de TIR pentru simplul fapt ca omul a evitat un accident, iar ca sa se si uite instant in oglinda retrovizoare este ceva de domeniul fantasticului. I-am explicat ca nu am considerat, avand suficienti kilometri petrecuti pe autostrazi, ca un asemenea moment in trafic poate fi unicat. Cu totii traim astfel de evenimente cand nu aflam pe autostrazi unde circulatie este mult diferite de ce este in Romania la ora actuala.

Suntem multi care cunoastem cat de cat circulatia de „afara” pe autostrazi si am observat ca cedarea intrari pe autostrada a unui alt autovehicul este ceva firesc pentru cei aflati pe banda 1, prin eliberarea acestei benzi, trecand pe banda 2.
Numai ca aceste operatiuni se fac doar in momentul cand traficul permite, iar banda a 2-a este cat de cat libera.

Depasire camioane cand tractezi rulota

Trebuie stiut ca soferii de camion au un punct mort in stanga si in dreapta camionului. Acel punct mort este spatiul din jurul camionului unde soferul nu poate vedea nimic. Exista cateva de astfel de „unghiuri moarte” in stanga, dreapta si in spatele vehiculului. Sunt suficienti soferi care pot confirma.

Un sofer de camion are probleme cu aceste unghiuri moarte, mai ales la schimbarea benzii. Sunt destule cazurile in care un sofer de camion declara ca a avut un eveniment nedorit datorita punctului mort.
Exista destul de multi soferi isi folosesc oglinzile inainte de a schimba banda, dar sunt si exceptii, mai ales in urma unei abateri in trafic a altui sofer.

De acea recomandarea este ca o depasire sa se faca din timp, iar viteza sa fie moderata.
Conducand calm, cu rulota in spate, cu oglinzi suplimentare recomandate, se pot preveni multe evenimente neplacute.

In plus, este necesar sa privesti cu atentie peste umar atunci cand schimbi benda de mers.
Siguranta in trafic este o prioritate de varf pentru oricare sofer care tracteaza o rulota.

Cautand un videoclip pe Youtube dedicat depasire camioane cand tractezi rulota, am descoperit unul care ofera informatii despre „unghiul mort” in cazul camioanelor, iar care doreste sa inteleaga, cu siguranta va intelege.

Citeste si despre….
Limita viteza cu rulota
Deplasare in panta cu rulota
Despre oglinzi suplimentare rulota
Viteza si distanta intre vehicule cu si fara rulota
Criterii si sfaturi cumparare rulota

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.