Sari la conținut

Inlocuire geam rulota, prin cateva detalii despre demontare si montare model geam rulota rabatabil cu sina metalica (balama) scurta, sau lunga. Doresc sa fie un articol care sper sa indrume pe cei care inca nu cunosc care sunt procedurile de inlocuire geam rulota. Am dedicat un articol si despre cum se masoara un geam de rulota, dar doresc sa scriu unul si despre cum se monteaza/demonteaza un astfel de geam.

Exista cateva persoane carora le-am explicat prin telefon care sunt procedurile de demontare si montare pentru un geam rabatabil, in functie de lungimea sinei metalice (balama). Dar gandesc ca, in timp, acest articol poate fi accesat si astfel se va cunoaste de catre mai multi. Scriu balama in paranteza, pentru a se intelege ca sina metalica a geamului este acea parte care se imperecheaza cu sina metalica existenta pe caroserie rulota. Astfel se formeaza o balama care permite rabatarea geamului.

Pentru cei care nu stiu, sau poate inca nu au observat, geamurile care se deschid detin o sina de metal, fie pe toata lungimea geamului (1), fie scurta (2), cu colturile de sus de la geam libere.
geamuri rulota

Inlocuire geam rulota

Pentru a se putea demonta de pe caroserie un geam, cu sina de metal lunga sau scurta, in primul rand, trebuie manevrate sistemele de inchidere si fixare pe cheder, pe deschis. Se desprinde din geam, sau din cheder, cum pare mai comod, bratul sau bratele de fixare, acele telescoape de sustinere a geamului pe deschis.

Dupa aceste simple operatii, se urmareste pe exterior, in zona balamalei, sau prin deschiderea geamului, in zona sinei, un mic dop fixat intr-un surub tip chipling, la unul din capete. Odata desfacut acel dop, se va permite culisarea geamului in lateral si scoaterea lui de pe sina caroseriei. Operatiunea se face catre stanga, sau dreapta, in functie de spatiul permis si necesar pentru intreaga lungime a geamului.


O alta metoda de desprinderea a geamului de pe caroserie, este acea metoda de rabatare (basculare) cat mai mult a geamului pe spate si doar asa se va putea desprinde de pe caroserie. Pentru etapa de montare geam, se executa acelasi comenzi, doar ca in sens invers.

Acestea sunt cele mai clasice metode de demontare si montare a unui geam, doar ca, existand multe marci si modele rulote, unele aspecte demontare/montare pot sa difere. Ce trebuie stiut, este faptul ca sina de metal (balama) existenta pe geam se aplica la cald, prin ambutisare, in momentul fabricarii geamului si deci nu se poate monta altfel. Mai nou, exista geamuri care nu detin partea metalica, profilul sinei fiind realizat direct din geam, cazuri intalnite la rulote de generatii noi.

Mare atentie la cum se manevreaza un geam!
Este posibil ca el sa fie ars de la soare, cu alte cuvinte sa nu prezinte aceleasi calitati ale unui geam nou, si exista posibilitatea de a se sparge, sau fragmenta. Deoarece este posibil sa se lucreze cu minim de cunoastere, sper ca cele afisate sa ajute.

Montare geam rulota

Trebuie sa mai scriu despre si cum se poate monta un geam cu sina metalica scurta, in locul unuia cu partea metalica lunga. Este un aspect ce poate fi folosit in situatia cand nu se gaseste un geam pe original, care sa corespunda dimensiunilor cautate. Exista un mic truc, si anume se pot taia colturile de sus cu mare atentie, pentru a fi in linie cu sina metalica si astfel sa se poata monta prin metoda culisare pe caroserie, sau rabatare aproape de maxim.

Prin taiere (decupare) a colturilor, se permite deschiderea geamului fara ca respectivele colturi sa nu se atinga de caroserie. Singurul impediment este faptul ca geamul nu va mai fi atat de estetic (2) ca si unul original (1), dar este rezolvata problema montarii si rulota sa fie completa.colt geam
Se mai poate realiza de asemenea un alt mic „artificiu”, prin taierea sinei metalite de pe caroserie la lungimea sinei metalice a geamului. Dar asta numai in situatia in care se poate permite pe caroserie.

Detin cateva geamuri de rulote, cunosc faptul ca exista foarte multe dimensiuni care sunt cautate si nu se gasesc pe piata din Romania, doar ca acest mici modificari rezolva problema. Acestea sunt metodele cunoscute de a se monta si demonta un geam de rulota pe care le-am afisat. Daca exista persoane care doresc sa informeze despre aceste etape, sau sa indrume, comentariile la articol sunt deschise.

Fac invitatia sa scrie si altii cum se poate detasa/atasa un geam pe caroserie, dar tare mi-e teama ca acele persoane care cunosc, nu doresc sa se afle si de catre alti posesori de rulote. Din experienta de viata traita, am observat ca aceste practici sunt mai in toate domeniile.

Am sa incerc sa realizez un videoclip dedicat acestor operatiuni, pe care-l voi posta pe Canal Youtube BlogRulote, alaturi de cele alte cateva videoclipuri care sa ajute la o mai buna cunoastere. Nu pot scrie data cand am sa realizez acest videoclip, dar promit ca o voi face.

Exista videoclipuri pentru rulotisti incepatori, dar si pentru cei care sunt avansati in tainele cunoasterii acestui hobby dedicat rulote. Asa ca, aboneaza-te si descopera videoclipuri dedicate!
Curatare si lustruire geam rulota

Pe Facebook ai dat Like? Poate nu dai!!  😂
Ramai conectat cu acest blog dedicat rulote, devino un urmaritor al paginii mele pe Facebook si comenteaza articolele in pagina, dar, distribuie si prietenilor pentru o mai buna cunoastere.

Distribuie prietenilor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *