Greutate rulota pe carligul de remorcare

Greutate rulota pe carligul de remorcare, articol dedicat pentru a se afla care este cea mai recomandata greutate pe bila carlig si despre cum ar trebui sa fie incarcata rulota.

Conducerea in siguranta cu o rulota este destul importanta. Cand incepi sa conduci o rulota pentru prima data, dai peste tot felul de aspecte de care poate nu ai auzit. Totul poate parea putin coplesitor, insa, prin cateva puncte carora le poti da atentie, te vei deplasa destul de usor cu rulota in spate. Unul dintre acestea este presiunea greutatii pe carligul de remorcare. Cu o greutatea corecta a varfului rulotei, ai mai putine sanse ca ea sa se balanseze si sa conduci mai confortabil.

Presiunea pe carlig

Presiunea pe carlig este greutatea cu care protapul rulotei apasa pe bara de remorcare a mașinii. Acest presiune nu trebuie sa fie prea ridicata sau prea scazuta, deoarece acest lucru afecteaza tractarea cu rulota. Daca rulota este incarcata prea mult in fata, aceasta greutate va exercita o presiune prea mare asupra barei de remorcare. Apoi partea din spate a masinii poate parea impinsa in jos. Pe partea cealalta, daca ai prea multa greutate depozitata in spatele rulotei, aceasta va trage partea din spate a masinii in sus. Ambele situatii nu sunt de dorit, deoarece afecteaza comportamentul la condus.

Chiar daca multi se bucura ca nu exista greutate prea mare pe carlig, in aceasta situatie, rulota nu se va sprijini suficient de bara de remorcare a masinii, iar acest lucru nu este bun pentru stabilitatea combinatiei. In astfel de situatii se poate ca rulota sa se balanseze datorita cazul vantului din lateral si la depasirea camioanelor, ceea ce este foarte periculos.

Prin urmare, este important ca o greutate rulota pe carligul de remorcare sa figureze corect si sa fie distribuita ordonat greutatea. Din experienta mea, pot declara ca o rulota bine incarcata este mult mai placuta de condus, mai ales ca atunci cand am trecut de un prag de greutate, am observat o diferenta reala cand presiunea pe carlig a fost prea mare.

Trebuie stiut ca presiunea asupra carligului de remorcare se refera la greutatea verticala maxima care se poate sprijini pe el, iar aceasta greutatea maxima verticala difera in functie de masina, dar poate sa difere si in functie de producatorul carligului de remorcare. Valoarea S afisata pe placuta tip, este de obicei intre 32 si 100 de kilograme si este mentionata si in documentele autovehiculului.
placuta greutate carlig
Maximul de greutate al rulotei poate sa fie indicat pe placuta de identificare a rulotei.

placuta de identificare

Incarcare corecta rulota

Greutatile prea mari existente in rulota nu sunt bune pentru tinuta de drum, dar mai ales pentru siguranta.  Sunt destule cauze provocate de un raport incorect al greutatii dintre masina si rulota, printr-o incarcare in care nu s-au luat in considerare cateva aspecte.

Greutatea pe protap nu trebuie sa depaseasca cea mai mica valoare permisa pentru masina, rulota si carlig. De exemplu:
– Masina poate avea 75 kg (se afla din cartea masinii);
– Bara de remorcare 100 kg (vezi placuta de identificare, valoarea S);
– Rulota 100 kg (vezi placuta de indentificare);
In acest caz, greutatea maxima a acestei combinatii este de 75 kg.

Urmareste tabelul in care se recomanda greutati pentru o rulota incarcata si afla care sunt optiunile

Greutate rulota incarcataGreutatea recomandata pe carligMinim si maxim kg
800 kg50 kg40 - 60
1000 kg60 kg50 - 70
1200 kg70 kg60 - 80
1400 kg80 kg70 - 95
1600 kg90 kg80 - 110
1800 kg100 kg90 - 125
2000 kg110 kg100 - 140

Masurarea presiune greutate

Intotdeauna este bine ca greutatea pe protap sa fie masurata inainte de prima plecare. Pentru a face o astfel de operatiune, asigura-te ca rulota este pozitionata pe orizontala. Daca nu detii un cantar pentru greutatea carlig protap, poti folosi un cantar obisnuit de baie, prin pozitionarea unui lemn in pozitie verticala intre capul cuplajului cantar si verificata greutatea. Bineinteles picioarele de sprijin sa fie ridicate.
Masurarea presiune greutate

Greutate rulota pe carligul de remorcare

Daca masori o greutate a protapului complet diferita fata de tabelul de mai sus, sau daca combinatia nu este placul tau in timpul condusului, va trebui sa pozitionezi greutatea din rulota. Am mai scris intr-un articol ca este bine, dar mai ales important, depozitarea bagalelor grele cat mai mult posibil deasupra osiei, iin mijlocul rulotei. Din pacate, exista rulote care nu ofera mult spatiu de depozitare acolo, dar cu toate acestea nu pune totul sub patul fix din fata, sau in spate la rulota.

Daca consideri ca ai prea putina greutate pe varful rulotei (protap), muta cateva bagaje din spatele rulotei spre mijloc. E mult mai bine decat sa pui bagajele in fata. Asigura-te ca respectivele bagaje nu se pot deplasa in timpul unei franari puternice, deoarece vei obtine brusc o presiune complet diferita a presiunii pe carlig.

Se stie ca o rulota nu este o remorca si este destinata sa fie tractata doar cu bagaje ușoare. Este mai bine sa transporti obiecte grele in masina. Se obtine un raport de greutate mai favorabil intre masina si rulota, ceea ce creste marja de siguranta a combinatiei.

De asemenea, este bine ca pozitionarea bagajelor sa se faca uniform in rulota, atat in partea dreapta, cat si in stanga si cat mai mult in zonele de jos. Transportul bicicletelor in fata si/sau in spate, are o influenta relativ mare asupra greutatii pe carlig. Acorda o atentie sporita acestui lucru daca ai in vedere sa transporti biciclete cu rulota.

Aceste aspecte face referire in mare parte la o rulota „standard”, in care interiorul este impartit uniform intre fata si spate. Dar trebuie avut in vedere si un aranjament al zonelor grele, cum ar fi frigiderul, bateria, aerul conditionat etc. Rulotele cu bucatarie la un capat de exemplu, au mai multa greutate in spate decat o rulota cu doar un pat gol. Poti corecta acest lucru ajustand greutatea.

Consecinte greutate gresita pe carlig

Daca se porneste la drum cu o greutate rulota pe carligul de remorcare incorecta, este foarte posibil ca rulota sa inceapa sa se balanseze. O balansare incepe intotdeauna de la influenta exterioara, cum ar fi o rafala puternica de vant, o denivelare pe drum, sau o miscare brusca de directie. Chiar daca multora li se pare ca rulota face o mica miscare ca si un pendul, trebuie stiut ca, in combinatie cu masina, ea poate incepe sa se balanseze foarte repede in scurt timp. Am postat un articol pe aceasta tema in forumul pe care l-am fondat.

Astfel de balansari pot provoca accidente destul de grave, asa ca, atunci cand rulota incepe sa se balanseze, este important sa incetinesti si sa franezi usor. Acesta este singurul mod de a opri balansul rulotei.

Ca si concluzie la greutate rulota pe carligul de remorcare si pentru a preveni neplacerile si mai ales accidentele, este important sa tractezi rulota întotdeauna cu greutatea corecta pe carligul de remorcare, prin urmare si sa o masuri inainte de plecare.
Greutate rulota pe carligul de remorcare

Daca ai aflat despre greutate rulota pe carligul de remorcare, citeste si despre….
Cupla stabilizatoare care scartaie
Rulote cu greutate totala admisa 1300 kg
Rulote cu optiune inaltare plafon
Viteza si distanta intre vehicule cu si fara rulota
Deplasare in panta cu rulota

Pe Facebook ai dat Like? Poate nu dai!! 😉

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.